Zoekmachine Adverteren
(SEA)
Hoog scoren in Google – een van de meest gehoorde digitale wensen van ondernemers en marketeers.
Er zijn inmiddels verschillende manieren om goed te presteren binnen de zoekmachine, maar de snelste en meest effectieve methode blijft tot op heden adverteren.
Het grote voordeel van adverteren in de zoekmachine is de snelheid waarmee resultaat kan worden geboekt. Als we vandaag starten met het optuigen van een advertentiecampagne, dan kunnen jouw potentiële klanten je morgen al terugvinden in de zoekresultaten.
Toch komt er nog best wat kijken bij zoekmachine adverteren…
Wat is zoekmachine adverteren?
Zoekmachine adverteren betekent eigenlijk “het – tegen betaling – goed gevonden worden in de zoekmachine”. Denk hierbij aan de advertenties die na een zoekopdracht bovenaan in de zoekresultaten staan – meestal aangeduid met ‘Advertentie’ of ‘Adv.’
Op basis van het zoekwoordonderzoek dat door onze marketeers wordt uitgevoerd, kunnen we campagnes/advertenties maken die precies aansluiten op het zoekgedrag van jouw potentiële klant.
Met behulp van de resultaten van dit zoekwoordonderzoek weten wij exact hoe jouw doelgroep online op zoek gaat naar informatie over hetgeen jij aanbiedt. Wij kunnen er dus voor zorgen dat wanneer deze persoon zoekt op jouw product of dienst, jouw advertentie direct bovenaan in de zoekresultaten zichtbaar wordt. Indien er op de advertentie wordt geklikt om naar jouw website te komen, betaal je een vooraf bekende prijs per klik.
Direct relevant webverkeer
Met behulp van zoekmachine adverteren zorg je ervoor dat er meer relevant webverkeer richting jouw website komt. Het is daarom van groot belang dat er verder wordt gekeken dan enkel naar de advertentiecampagne.
Het succes van alle advertentie inspanningen zal ook afhangen van de landingspagina waar de advertentie op uit komt. Laadt de pagina snel genoeg? Vindt de bezoeker zijn/haar weg naar de koop-knop? Is de informatie van voldoende kwaliteit?
Allemaal vragen die van belang zijn bij het opzetten van een zoekmachine advertentie campagne. Uiteraard begeleiden we onze klanten bij het gehele proces.
Leadgeneratie
Er zijn verschillende redenen te bedenken om te starten met zoekmachine adverteren. Een webshop zal bijvoorbeeld meer producten willen en kunnen verkopen, terwijl een advocatenkantoor mikt op het genereren van online leads.
Wil je leads genereren, dan is het handig om na te denken over manieren om in contact te komen met de bezoekers van jouw website
Zo hebben wij een digitale kostencalculator voor een producent van hekwerken gerealiseerd. Bezoekers vinden de pagina met calculator via zoekmachine advertenties en vullen de calculator in.
Op maandbasis worden er +/- 150 leads gegenereerd, waarvan ongeveer 10% klant wordt. Dat zijn dus 15 extra klanten per maand, met slechts één advertentie.
Check hoeveel webbezoekers jij kunt genereren
Vul onderstaand formulier in en ontvang een overzicht van het aantal relevante webbezoekers dat jij voor jouw bedrijf kunt genereren met behulp van zoekmachine adverteren (SEA).