fbpx

Mowrobotics Specialist
Twee broers, één missie

Begin 2021 kwamen we in contact met Thomas Lempicki, eigenaar en oprichter van Mowrobotics Specialist. Destijds was het bedrijf nog gevestigd in Andelst, maar sinds december is het bedrijf gevestigd in een flinke loods in Zetten. Ook is broer Christopher Lempicki in het bedrijf gekomen. De groei zit er dus flink in.
Onze marketeer Wolf ging samen met stagiair Mehmet bij de twee broers op bezoek.

  • SHARE:

Thomas Lempicki

“ Hoi, ik ben Thomas en ben in 2019 met Mowrobotics gestart. Eerst in een schuur en later in 2020 heb ik een pand gehuurd in Andelst. Daar is het voor mijn gevoel eigenlijk allemaal begonnen.
We verkopen, installeren en onderhouden robotmaaiers, voornamelijk van het merk Robomow. Volgend jaar komen daar ook andere merken bij, zoals bijvoorbeeld Cub Cadet en Gardena.
We zijn daarnaast gecertificeerd servicepunt voor de fabrikant, met de hele Benelux als verzorgingsgebied.

Vanwege de groei zijn we in eind 2021 verhuisd naar een pand in Zetten met een oppervlakte drie keer zo groot als ons oude pand. De grotere ruimte hebben we zeker nodig, want we willen vanzelfsprekend nóg meer uitbreiden dan dat we tot nu toe gedaan hebben. Zo leveren we vanaf 2022 ook zitmaaiers die in onze showroom te bezichtigen zijn”

Hoe ben je in deze branche gerold?

Ik heb jarenlang bij de fabrikant Robomow gewerkt.
Ik kwam erachter dat veel wederverkopers eigenlijk té weinig kennis van de producten hebben die ze verkopen. Daardoor merk je dat ze de klanten niet goed kunnen helpen. Hier wilde ik graag verandering in brengen.

Door mijn ervaring bij de fabrikant, durf ik wel te stellen dat ik nagenoeg elk defect en elke foutmelding aan een robotmaaier wel een keer heb gezien en verholpen. Mowrobotics Specialist is dan ook een van de weinige leveranciers die naast de complete producten, ook de losse onderdelen zoals motoren, accu’s en chips verkoopt en installeert.

Daarnaast vind ik het klantcontact ontzettend leuk. Binnen onze branche is dit echt een punt waarop we ons onderscheiden – en dit zie je dan ook weer terug in onze online reviews bijvoorbeeld.”

Christopher Lempicki

“ Ik ben het broertje van Thomas.
Vorig jaar werkte ik nog voor de gemeente. Heel het jaar 2021 werkte ik 2 dagen per week bij Thomas om hem te helpen. In de zomer ben ik volledig overgestapt naar Mowrobotics en ben ik gestopt met het werken bij de gemeente.

Nu zijn we met z’n tweeën in een groter pand, waarbij we de rollen hebben verdeeld; Thomas houdt zich meer bezig met de robotmaaiers en ik specialiseer me in de huis- en tuinautomatisering met behulp van smart home producten. Denk bijvoorbeeld aan het automatiseren van de verwarming of de verlichting. Hiermee bespaar je mogelijk een flink bedrag op je energienota, maar het maakt het leven tegelijkertijd ook een stuk leuker/makkelijker”.

Wat maakt dat jullie zo gedreven zijn om te groeien?

“ Vooral omdat we klanten aan de juiste oplossing willen helpen. Dat is echt ons doel – servicegericht werken.
De klanten staan bij ons altijd centraal. Het is voor ons dus belangrijk om de klant tevreden te stellen. Niet alleen wanneer ze in onze showroom staan, maar ook wanneer ze thuis met onze producten aan de slag gaan. Ik zie het als een uitdaging om precies te achterhalen waar een klant behoefte aan heeft.

Nu, in het winterseizoen, komen klanten ook langs om hun maaiers voor winteronderhoud af te leveren en op te halen. Een uitgelezen kans om te peilen hoe het gaat en of ze (on)tevreden zijn over het een en ander. Het doel hiervan is om ze te laten merken dat wij altijd voor hen klaar staan.

De concurrentie richt zich vooral op de massa (dozen schuiven), terwijl wij veel meer klant- en oplossingsgericht werken. Zoals we al eerder zeiden vinden wij het klantencontact onderhouden erg belangrijk. Zo voelen de klanten zich ook comfortabel binnen ons bedrijf en weten ze altijd dat ze bij ons terecht kunnen met hun vragen.”

Kun je wat vertellen over het type klant dat jullie bedienen?

“We bedienen verschillende doelgroepen. Bij ouderen merken we vaak dat ze bij ons voor het eerst in aanraking komen met huis- of tuinautomatisering. Ze zijn nog niet zo bevlogen met de hedendaagse technologieën en zoeken een partij die ze op een laagdrempelige manier op weg helpt.
Zo zijn wij op dit moment met Hangloose bezig met het maken van een reeks video’s waarin we stap voor stap uitleggen hoe onze producten werken en hoe je ze het best kunt onderhouden.

De jongere generaties zijn daarentegen vaak goed voorbereid. Ze hebben online al wat huiswerk gedaan en weten in grote lijnen wat er zoal mogelijk is.
Het is leuk om in beide situaties van toegevoegde waarde te kunnen zijn.”

Wat zijn jullie toekomstplannen op het gebied van online marketing?

“We zien de potentie om op deze nieuwe locatie flink door te groeien. Kijkend naar waar we eerst stonden – en waar we nu staan – zien we een enorme omzetstijging. Één van de redenen hiervoor, is dat we onze online marketingactiviteiten uit handen hebben gegeven aan Hangloose. Op het gebied van online marketing hebben we het afgelopen jaar een flinke slag geslagen, maar er is ook nog ontzettend veel mogelijk. Ik denk dat we nog geen 10% van wat er mogelijk is hebben gerealiseerd, dus er zijn volop kansen!

Een van de plannen die we nog vóór volgend seizoen willen realiseren, is het vertalen van onze webshop. Deze wordt naast Nederlands, ook beschikbaar in het Duits, Frans en het Engels.

Het huis van de toekomst met Virtual Reality

We zijn nu druk bezig met het inrichten van onze nieuwe showroom. Los van alle fysieke producten die je daar straks kunt zien en ervaren, gaan we met behulp van Virtual Reality het huis van de toekomst bouwen. Hangloose zal deze VR-ervaring voor ons maken. Onze bezoekers kunnen hier straks met behulp van een VR-bril zien hoe een volledig “smart” huis op elkaar is afgestemd. Zo krijgen bezoekers een goed beeld van wat er zoal mogelijk is met onze producten en diensten. Uiteindelijk is het natuurlijk ook gewoon gaaf om onze bezoekers dit extra stukje beleving mee te kunnen geven”

Een duurzame toekomst
Voor huis en tuin

Thomas en Christopher delen samen dezelfde visie: ze gaan samen aan de slag met het verduurzamen van de huizen en tuinen van consumenten in Europa. Door het aanbieden van slimme oplossingen op het gebied van verwarming, verlichting en bijvoorbeeld tuinonderhoud, besparen consumenten op hun energierekening en maken ze het leven van de consument een stuk eenvoudiger.
En in welke fase van de klantreis de klant ook zich ook bevindt: zowel de leek als de tech-guru kan bij Thomas en Christopher terecht met vragen over huis- en tuinautomatisering!

  • KLANT:

    Mowrobotics Specialist

  • DATUM:

    8 december 2021

  • DIENSTEN:

    Online Marketing, Leadgeneratie, Video

  • SHARE:

SAMENWERKEN?

Onze adviseurs komen graag (virtueel) bij je langs
om te sparren over jouw content-vraagstuk

flag
stars

Arnhem / Nijmegen

Primulalaan 2 A1
6851 TP Huissen
The Netherlands

info@justhangloose.nl

+31 (0)24 848 03 15

Algemene Voorwaarden

DOWNLOAD

Blijf op de hoogte

Hangloose – Voor digitale groei!

© 2018 – 2022
contact-section