Branding & communicatie

Bedrijfsfilm in Nijmegen

First things first: wat is een bedrijfsfilm eigenlijk?

Een bedrijfsfilm is een video die doorgaans tussen de 2 en 10 minuten duurt. In deze video wordt een commerciële boodschap op een visueel aantrekkelijke manier overgebracht.

 

Een bedrijfsfilm sluit aan op de positionering of branding van een onderneming. Zo ziet een video van budgetwinkel “Action” er relatief goedkoop uit – terwijl een video van Zwitserleven (Penioenverzekeraar) eruit ziet als een trailer van een big-budget film.

 

Een bedrijfsvideo geeft jouw bedrijf een gezicht. Het zet vaak aan tot actie (kopen/reserveren/website bezoeken). Een bedrijfsvideo wordt daarom vaak gezien als een zakelijke investering, met het doel om rendement te halen. Een goede bedrijfsvideo verdient zichzelf in feite terug.

Kort gezegd gaat het er vaak om dat de video bijdraagt aan het behalen van commerciële doelstellingen. En dat betekent dat er vooraf goed moet worden nagedacht over het doel waarmee de video wordt geschoten.

bedrijfsfilm nijmegen objectief
Branding & communicatie

Bedrijfsfilm in Nijmegen

First things first: wat is een bedrijfsfilm eigenlijk?

Een bedrijfsfilm is een video die doorgaans tussen de 2 en 10 minuten duurt. In deze video wordt een commerciële boodschap op een visueel aantrekkelijke manier overgebracht.

Een bedrijfsfilm sluit aan op de positionering of branding van een onderneming. Zo ziet een video van budgetwinkel “Action” er relatief goedkoop uit – terwijl een video van Zwitserleven (Penioenverzekeraar) eruit ziet als een trailer van een big-budget film.

Een bedrijfsvideo geeft jouw bedrijf een gezicht. Het zet vaak aan tot actie (kopen/reserveren/website bezoeken). Een bedrijfsvideo wordt daarom vaak gezien als een zakelijke investering, met het doel om rendement te halen. Een goede bedrijfsvideo verdient zichzelf in feite terug.

Kort gezegd gaat het er vaak om dat de video bijdraagt aan het behalen van commerciële doelstellingen. En dat betekent dat er vooraf goed moet worden nagedacht over het doel waarmee de video wordt geschoten.

bedrijfsfilm nijmegen objectief

Wij zitten klaar voor een creatieve brainstormsessie over jouw bedrijfsfilm. Doe je mee?

Money Talks

Wat levert het op?

De hamvraag is natuurlijk: wat levert een bedrijfsfilm je op?

 

Om te beginnen valt of staat alles met de uitvoering van de videoproductie. Van mood- en storyboard tot het verspreiden van de video, over elke stap moet goed worden nagedacht.
Omdat onze roots in online marketing liggen (alles is meetbaar), hebben we aardig in kaart wat wel en niet werkt.

 

Naast de meetbare dingen, zijn er ook een aantal zaken waar een bedrijfsfilm aan bijdraagt die minder goed te meten zijn.
Een van de belangrijkste punten is herkenbaarheid. De kracht zit hem in de herhaling – en die herhaling zorgt ervoor dat jouw product of merk blijft hangen bij de doelgroep.

Kiezen voor een productie bij Hangloose levert je het volgende op:

  • Een smaakvolle bedrijfsvideo die past bij de branding en positionering van jouw onderneming.
  • Een plan om deze lange video in kleinere stukken op te delen, zodat je mensen kunt teasen via Instagram en Facebook stories
  • Een plan waarin staat hoe je jouw video het beste kunt vermarkten. Uiteraard kunnen wij dit ook voor je doen.
  • Een boost in de organische prestaties van de webpagina waar je de video implementeert. Google waardeert het namelijk wanneer er audiovisuele onderdelen op een webpagina zijn toegevoegd.
  • Betrokken web bezoekers. Het lezen van tekst kost moeite en vergt veel concentratie, maar het bekijken van een video gaat vaak moeiteloos. Daarnaast worden meerdere zintuigen geprikkeld waardoor de boodschap beter en langer bij de web bezoeker blijft hangen.
Money Talks

Wat levert het op?

De hamvraag is natuurlijk: wat levert een bedrijfsfilm je op?

Om te beginnen valt of staat alles met de uitvoering van de videoproductie. Van mood- en storyboard tot het verspreiden van de video, over elke stap moet goed worden nagedacht.
Omdat onze roots in online marketing liggen (alles is meetbaar), hebben we aardig in kaart wat wel en niet werkt.

Naast de meetbare dingen, zijn er ook een aantal zaken waar een bedrijfsfilm aan bijdraagt die minder goed te meten zijn.
Een van de belangrijkste punten is herkenbaarheid. De kracht zit hem in de herhaling – en die herhaling zorgt ervoor dat jouw product of merk blijft hangen bij de doelgroep.

Kiezen voor een productie bij Hangloose levert je het volgende op:

  • Een smaakvolle bedrijfsvideo die past bij de branding en positionering van jouw onderneming.
  • Een plan om deze lange video in kleinere stukken op te delen, zodat je mensen kunt teasen via Instagram en Facebook stories
  • Een plan waarin staat hoe je jouw video het beste kunt vermarkten. Uiteraard kunnen wij dit ook voor je doen.
  • Een boost in de organische prestaties van de webpagina waar je de video implementeert. Google waardeert het namelijk wanneer er audiovisuele onderdelen op een webpagina zijn toegevoegd.
  • Betrokken web bezoekers. Het lezen van tekst kost moeite en vergt veel concentratie, maar het bekijken van een video gaat vaak moeiteloos.
  • Daarnaast worden meerdere zintuigen geprikkeld waardoor de boodschap beter en langer bij de web bezoeker blijft hangen.

Video-feitjes

content productie nijmegen
Digitale Groei

Video Marketing

We vinden het belangrijk dat een bedrijfsvideo door de juiste mensen wordt bekeken. Het is namelijk ontzettend zonde wanneer er een investering wordt gedaan en de video vervolgens ergens in de kast belandt.

Met behulp van online marketing brengen wij de video exact bij jouw doelgroep onder de aandacht – inclusief klikbare knoppen/formulieren en dergelijke. Zo zorgen wij ervoor dat een bedrijfsfilm zichzelf binnen no-time terugverdient.

We zijn gespecialiseerd in het verspreiden van video via:

  • Youtube (Google Ads)
  • Facebook Ads
  • Instagram Ads
  • TikTok

Video-feitjes

content productie nijmegen
Digitale Groei

Video Marketing

We vinden het belangrijk dat een bedrijfsvideo door de juiste mensen wordt bekeken. Het is namelijk ontzettend zonde wanneer er een investering wordt gedaan en de video vervolgens ergens in de kast belandt.

Met behulp van online marketing brengen wij de video exact bij jouw doelgroep onder de aandacht – inclusief klikbare knoppen/formulieren en dergelijke. Zo zorgen wij ervoor dat een bedrijfsfilm zichzelf binnen no-time terugverdient.

We zijn gespecialiseerd in het verspreiden van video via:

  • Youtube (Google Ads)
  • Facebook Ads
  • Instagram Ads
  • TikTok
Social Media Beheer

Content Kalender

Bij Hangloose Contentmarketing werken we altijd met een content kalender. Onze marketeers plannen content meestal 2 – 4 weken vooruit in, waarna de planning ter goedkeuring bij onze klanten wordt voorgelegd. Een content kalender bevat posts op bijvoorbeeld Facebook, Instagram of LinkedIn. Eenmaal ingepland worden deze posts automatisch op het gekozen tijdstip gepubliceerd.

 

Onze foto- of videografen komen periodiek bij je langs om content te schieten. Hij of zij schiet voldoende content voor de komende contentperiode (2 of 4 weken). Vervolgens wordt de content met onze marketingtools ingepland en voorzien van wervende teksten en relevante #hashtags. Op deze wijze zorgen we voor een continue golf van content waarmee je jouw onderneming op de kaart zet!

content kalender online marketing
Social Media Beheer

Content Kalender

Bij Hangloose Contentmarketing werken we altijd met een content kalender. Onze marketeers plannen content meestal 2 – 4 weken vooruit in, waarna de planning ter goedkeuring bij onze klanten wordt voorgelegd. Een content kalender bevat posts op bijvoorbeeld Facebook, Instagram of LinkedIn. Eenmaal ingepland worden deze posts automatisch op het gekozen tijdstip gepubliceerd.

Onze foto- of videografen komen periodiek bij je langs om content te schieten. Hij of zij schiet voldoende content voor de komende contentperiode (2 of 4 weken). Vervolgens wordt de content met onze marketingtools ingepland en voorzien van wervende teksten en relevante #hashtags. Op deze wijze zorgen we voor een continue golf van content waarmee je jouw onderneming op de kaart zet!

content kalender online marketing

Recente Food Foto
Bij Mister Panda

Recente Food Foto
Bij Mister Panda

Recente Food Foto
Bij Mister Panda

Recente Food Foto
Bij Mister Panda

Recente Food Foto
Bij Mister Panda

Happy Surfers

Restaurant Mister Panda

Nog voordat Restaurant Mister Panda Goffertboerderij haar deuren opende, was het Facebook account van Mister Panda een succes.

Het maken en delen van authentieke content (een kijkje achter de schermen) zorgde voor een boost aan reserveringen.

Door de verbouwing van het pand op beeld vast te leggen en zowel de bouwvakkers als het horecapersoneel op video aan het woord te laten, werd de interesse gewekt.

Mister Panda is inmiddels een succesvol concept en we zijn trots dat we daar ons steentje aan bij hebben mogen dragen.

Happy Surfers

Restaurant Mister Panda

Nog voordat Restaurant Mister Panda Goffertboerderij haar deuren opende, was het Facebook account van Mister Panda een succes.

Het maken en delen van authentieke content (een kijkje achter de schermen) zorgde voor een boost aan reserveringen.

Door de verbouwing van het pand op beeld vast te leggen en zowel de bouwvakkers als het horecapersoneel op video aan het woord te laten, werd de interesse gewekt.

Mister Panda is inmiddels een succesvol concept en we zijn trots dat we daar ons steentje aan bij hebben mogen dragen.