fbpx

Aan tafel met Jeannine Sok,
de eerste gastoloog van Nederland.

Jeannine Sok heeft de missie om om meer erkenning te krijgen voor bedieners. ”De koks zijn bn’ers maar de bedieners zijn vaak het ondergeschoven kindje” Zegt Jeannine. Om haar doel te bereiken schrijft Jeannine boeken en geeft zij trainingen in gastvrijheid. De term Gastologie betekent: de psychologie van de gast en inspelen op diens behoefte. Om meer te weten te komen over Jeannine en Gastologie is Danny Vermeulen met haar in gesprek gegaan.

  • SHARE:

Jeannine Sok

Ik heb ‘’Welkom gastvrijheid de sleutel tot succes’’ geschreven in 2009. Twee jaar daarna ‘’Gastvrijheid loont’’. En nu onlangs inderdaad ‘’Hoe gastvrij ben jij’’. Ik ben van het kennis delen. Ik vind gastvrijheid het allerbelangrijkste aspect in de horeca en dat wil ik graag met de wereld delen.

Mijn missie is echt erkenning voor het vak.  De kok zijn bn’ers maar de bedieners zijn zo ondergeschoven kindje en daar mag echt meer erkenning voor komen. Het is echt een vak. Het is niet zomaar bezorgen van eten en drinken het is echt meer.‘’

Wat motiveert je telkens weer om zo vroeg op te staan?

Nou vanochtend ging dat wekketje en ik dacht ‘’waarom! Waarom moet ik opstaan! Wat is er aan de hand!’’ Ik ben echt geen ochtend mens, dus dat wekkertje ging en ik dacht ‘’welke dag is het? Oh ja! Het is vrijdag! Ik heb een hele leuke dag vandaag ik ga podcasts opnemen en ik mag op tv!’’ En dat motiveert mij natuurlijk om op te staan. Vooral ook mensen, als ik in contact ben met mensen dat doet mij heel goed.

Ik geef dus trainingen in sociale hygiëne, een verplicht diploma in de horeca van de SVH. Dat vind ik heel erg leuk. Zo ontmoet ik de horeca ondernemers en horeca medewerkers, echt mensen die heel enthousiast zijn over dit vak. Daarnaast geef ik leermeester trainingen ook van de SVH. Dat doe ik samen met de horeca vak college en dat is ook fantastisch want dan breng je de kennis van leren over op de leermeerster dus dan leer je ondernemers en medewerkers hoe ze het beste het vak kunnen overdragen aan andere. Dat is een beetje train de trainer als het ware en is echt heel leuk om te doen.

Kun je wat vertellen over het type klant dat jullie bedienen?

“We bedienen verschillende doelgroepen. Bij ouderen merken we vaak dat ze bij ons voor het eerst in aanraking komen met huis- of tuinautomatisering. Ze zijn nog niet zo bevlogen met de hedendaagse technologieën en zoeken een partij die ze op een laagdrempelige manier op weg helpt.
Zo zijn wij op dit moment met Hangloose bezig met het maken van een reeks video’s waarin we stap voor stap uitleggen hoe onze producten werken en hoe je ze het best kunt onderhouden.

De jongere generaties zijn daarentegen vaak goed voorbereid. Ze hebben online al wat huiswerk gedaan en weten in grote lijnen wat er zoal mogelijk is.
Het is leuk om in beide situaties van toegevoegde waarde te kunnen zijn.”

Een duurzame toekomst
Voor huis en tuin

Thomas en Christopher delen samen dezelfde visie: ze gaan samen aan de slag met het verduurzamen van de huizen en tuinen van consumenten in Europa. Door het aanbieden van slimme oplossingen op het gebied van verwarming, verlichting en bijvoorbeeld tuinonderhoud, besparen consumenten op hun energierekening en maken ze het leven van de consument een stuk eenvoudiger.
En in welke fase van de klantreis de klant ook zich ook bevindt: zowel de leek als de tech-guru kan bij Thomas en Christopher terecht met vragen over huis- en tuinautomatisering!

  • KLANT:

    Jeannine Sok

  • DATUM:

    ? ? 2021

  • DIENSTEN:

    Online Marketing, Leadgeneratie, Video

  • SHARE:

SAMENWERKEN?

Onze adviseurs komen graag (virtueel) bij je langs
om te sparren over jouw content-vraagstuk

flag
stars

Arnhem / Nijmegen

Primulalaan 2 A1
6851 TP Huissen
The Netherlands

info@justhangloose.nl

+31 (0)24 848 03 15

Algemene Voorwaarden

DOWNLOAD

Blijf op de hoogte

Hangloose – Voor digitale groei!

© 2018 – 2022
contact-section